wtorek, 10 grudnia 2013

Mucha na szkatułce .

Lubicie twórczość Alfonsa Muchy?  ja uwielbiam.
 Kilka lat temu będąc z wycieczką w Pradze, odłączyłam się z koleżanką od grupy, aby odwiedzić Praskie Muzeum Muchy. 
Podobało mi się wszystko , ale chyba najbardziej  obrazy, grafiki czy plakaty przedstawiające postacie kobiet, powabnych  kobiet- to staromodne określenie wydaje mi się tu bardzo odpowiednie. 
Piękne kobiety wśród bogatej roślinności, otoczone pięknymi misternymi ornamentami, ramami a wszystko w   przepięknych kolorach.....
Jedną z takich bogiń wykorzystałam do ozdobienia szkatułki.
 Płatki złota  spadają na złotą panią jesień....





Boki i zagłębienie na wieczku ozdobione  płatkami złota , reszta zabejcowana i polakierowana na półmat



Skromnie ;) przyznam,że spodobała mi się ta szkatułka, chyba nie tylko mnie, bo na kieleckich Targach w których brałam  udział - zniknęła ze stoiska pierwsza:)

Kilka fotek z targów - Uroczysko Luny i Chatka Babygagi prezentowały kuferek prezentów:)




9 komentarzy:

  1. Piękna ta szkatułka, oj jak ja uwielbiam złocenia:-) Muche również:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ja bardzo rzadko używam złoceń, ale tutaj pasowały mi wyjątkowo:)

      Usuń
  2. Wspaniała szkatułka, też uwielbiam obrazy Muchy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo udana :)
    Nie dziwię się, że zniknęła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym jej nigdy nie oddała! To najpiękniejsza szkatułka jaką kiedykolwiek widziałam. Jest przecudowna. Grażynko to się w głowie nie mieści. Suuuuper!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Madziu, za jeden z najpiekniejszych komentarzy:). Buziaczki

      Usuń
  5. Oj Grażynko zgadzam się z Zieloniutką, też bym jej nie oddała...a raczej przygarnęła :) Pięknie wykonana i nie dziwię się, że zniknęła. Rewelacyjny kształt szkatułki, nigdy takiej nie spotkałam. Brawa za pomysł i wykonanie :)) Ładnie się Twoje z Sylwią stoisko prezentowało, szkoda że mam tak daleko do Kielc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło Pupilku, że zawitałaś do mej chatki:)
    Właśnie kształt szkatułki zainspirował mnie do takiego jej ozdobienia. Mam jeszcze jedną i w wolnej chwili chyba zrobię sobie bardzo podobną,
    Pozdrawiam cieplutko:)

    A na targach byli również wystawcy z zachodnich rubieży:)

    OdpowiedzUsuń